Als bedrijf moet je overal op letten wanneer het gaat om branding. Je wilt natuurlijk graag dat je bedrijf bekender wordt in de industrie waar je actief bent. Een goed logo is al een goed begin. Een logo zorgt ervoor dat je merk snel wordt herkent door mensen. Iedereen die bijvoorbeeld het logo van een appel met een hap ziet, weet onmiddellijk dat het om Apple gaat. Als je een gele letter M met een rood achtergrond ziet, dan weet je eigenlijk meteen dat het McDonald’s is. De meeste consumenten kunnen vaak klakkeloos een logo koppelen aan een merk omdat deze bedrijven de logo’s regelmatig gebruiken in onder andere hun marketing, producten en winkels. Daarom is het ontwerpen van een goede logo voor je bedrijf erg voordelig en heeft een positief effect op lange termijn.

Ik heb een logo! En nu?

Zodra je je logo hebt ontworpen is het tijd om je logo zo vaak mogelijk te promoten. Je kunt je logo als profielfoto gebruiken van de social media kanalen van je bedrijf. Iedereen die je bedrijf op social media opzoekt en/of bekijkt ziet meteen je logo. Er zijn allerlei manieren waarop je jouw logo kan promoten zodat het door iedereen herkent kan worden. Hierdoor kun je je branding verbeteren. Als je bijvoorbeeld kleding ontwerpt en dit verkoopt, dan kan je je logo bedrukken op je kledingstukken zodat de klant dit altijd ziet. Het ligt volledig aan jou of je het logo heel groot op je product wilt of juist heel klein zodat het niet te opvallend is. Het is hoe dan ook een goede manier om je logo bekender te maken, en daarmee je bedrijf. Een andere manier is om je logo te bedrukken op verzenddozen. Als jouw bedrijf vaak gebruik maakt van verzenddozen om de producten op te sturen naar klanten, dan is het gunstig om speciaal gemaakte verzenddozen met jouw logo te gebruiken. De verzenddoos is het eerste wat je klanten zien wanneer zij een bestelling plaatsen. Wanneer je klanten het logo zien op de doos, dan raken ze meer gewend aan het logo. Hierdoor neemt de bekendheid en populariteit van je logo toe. Dozen op maat bedrukken is daarom erg effectief en levert veelbelovende resultaten op

De toekomst van je logo

Wanneer je een logo hebt ontworpen dat goed past bij je bedrijf, dan kan je deze gebruiken op verschillende manieren en methoden om de bekendheid te vergroten. Als je consistent blijft met het promoten en laten zien van je logo en de juiste branding tools gebruikt om je merk zo aantrekkelijk mogelijk te maken, dan is er geen twijfel dat velen je logo zullen herkennen en automatisch aan jouw bedrijf denken. Het kan echter zijn dan je na een tijdje je logo wil veranderen. Wellicht dat er wat veranderingen in je bedrijf zijn gemaakt waardoor je huidige logo niet meer zo goed past bij het imago van je bedrijf. Het beste is dan om je logo aan te passen zodat het weer goed aansluit op je merk. Dus houdt er rekening mee dat er altijd wel veranderingen aan je logo kunnen komen en het is belangrijk dat je dit op een slimme manier aanpakt.

Je houd misschien ook van..

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *