Je wilt jouw bedrijf natuurlijk zo goed mogelijk op de kaart zetten. Wanneer je aandacht besteedt aan positionering en professionalisering van je onderneming, is het belangrijk om hier mee bezig te blijven. Hoe zorg je ervoor dat je jouw bedrijf goed profileert? Van een corporate video tot netwerken: hier lees je 4 manieren hoe je jouw bedrijf op de kaart zet.
1: Maak een corporate video
Een corporate video is een ideale manier om het verhaal van jouw bedrijf te vertellen. Het is een duurzame investering om de profilering van je bedrijf vast te zetten. Een goede corporate video is dan ook een onmisbaar onderdeel van je strategie voor marketingcommunicatie. Een commercial maken behoort tot je mogelijkheden, maar je kunt ook voor een andere aanpak kiezen.
2: Kies voor social media marketing
Social media wordt belangrijker dan ooit en ook jouw bedrijf kan hier goed gebruik van maken. Met een duidelijke strategie is het goed mogelijk om een band met je doelgroep te versterken. Daarnaast ben je in staat om je te onderscheiden van je concurrentie en gebruik je social media als een manier om extra leads en conversies te verkrijgen.
3: Zoekmachine marketing
Ook middels zoekmachine marketing is het mogelijk om klanten te vertellen wie je bent, wat je biedt en voor wie je deze diensten of producten biedt. Dit is een van de profilering stools omdat je hiermee het profiel van een website bepaalt. Op basis van populaire teksten of bezoekersaantallen vergaar je veel informatie over een website en weet je waar je meer uit kunt halen.
4: Netwerken
Het is nog altijd waardevol om te netwerken. Goede banden onderhouden met relaties zorgt ervoor dat je verder komt en doelen kunt bereiken. Daarnaast werkt het ook voor de profilering van jouw bedrijf. Vandaag de dag kan netwerken ook online via social media, maar het gebeurt ook nog steeds offline bij georganiseerde netwerkbijeenkomsten.